AJOKORTTI KURIKKA

Valitse sinulle sopivin opetuspaketti suorittaa ajokortti Kurikassa. Tervetuloa meille!

Voit ilmoittautua kurssille heti ja pääset aloittamaan teoriaopinnot kätevästi verkossa, kun ilmoittautumisesi on vahvistettu.

B-kurssi minimikoulutuksella: 899€

+ viranomaismaksut* 163-178€

• Edullinen vaihtoehto ajokortin suorittamiseen, jossa puolet ajotunneista ajosimulaattorilla ja puolet henkilöautolla.
  • Simulaattoripaketti on hyvä vaihtoehto, mikäli sinulla on aiempaa ajokokemusta moottoriajoneuvoista.
  • Riskikoulutukseen kuuluva liukkaalla sekä pimeällä ajamisen ajo-opetus ajetaan ajosimulaattorilla.

• 7 ajotuntia henkilöautolla
  • 7 ajotuntia ajosimulaattorilla

B-kurssi normaalikoulutuksella: 1200€

+ viranomaismaksut* 163-178€

• Peruspaketti on suosituin opetuspakettimme.

• Toimistopalvelut
  • 4 h teoriaopetusta (Riskikoulutus)
  • 12 ajotuntia henkilöautolla
  • 2 ajotuntia ajosimulaattorilla

B-kurssi extrakoulutuksella: 1560€

+ viranomaismaksut* 163-178€

• Riskikoulutukseen kuuluva liukkaalla ja pimeällä ajamisen koulutus ajetaan ajosimulaattorilla
  • Varmista osaamisesi kattavalla opetuspaketilla

• Toimistopalvelut
  • 4 h teoriaopetusta (Riskikoulutus)
  • 16 ajotuntia henkilöautolla
  • 2 ajotuntia ajosimulaattorilla

*Viranomaismaksut 163-178€

• Ajokorttilupa
    • Sähköinen ajokorttilupahakemus Traficomin verkkopalvelussa 24€
    • Ajokorttilupahakemus kaavakkeella Ajovarman palvelupisteessä 39€
  • Teoriakoe Ajovarman palvelupisteessä 40€
  • Ajovarman ajokoemaksu B-luokan ajoneuvolla 99€

Lisäopetus

• 85€ / ajotunti

Ajokokeen uusinta

• Ylimääräinen ajotunti tarvittaessa ennen uusintakoetta 85€
  • Auton käyttö uusinta-ajokokeessa 85€
  • Ajokokeen uusintamaksu viranomaiselle 99€

Kaikissa kursseissa vakiovarusteena ajotaito!

Panostamme laadukkaaseen opetukseen ja itseopiskelumateriaalit ovat alan huippua.

Hyvä tietää ajokortin suorittamisesta.

Autokoulusta riippumaton ajokorttilain määräämä vähimmäisopetus henkilöautokorttia varten on:

1. EAS-koulutus (pakollinen 4h teoriaopetus, mikäli sinulla ei ole aikaisempaa ajokorttia)
  2. Ajo-opetusta 10 tuntia (á 50 min), joista korkeintaan puolet voi suorittaa ajosimulaattorilla
  3. Riskikoulutus, jossa pakollinen 4 tunnin teoriaopetus ja 4 tuntia ajo-opetusta. Ajo-opetuksessa voi käyttää pääosin simulaattoria.

Lain määräämä ajo-opetus on siis yhteensä 10 tuntia perusopetusta ja 4 tuntia ajo-opetusta riskikoulutuksessa.

Kaikki opetuspakettimme sisältävät lakisääteisen opetusmäärän, jonka jälkeen pääset ajokokeeseen. Mikäli suoritat ensimmäistä ajokorttiasi, tulee sinun suorittaa lisäksi myös EAS-koulutus. On tärkeä huomioida, että Suomessa vain hieman yli puolet ajokortin suorittajista läpäisevät ajokokeen minimiopetusmäärällä. Meillä voit valita itsellesi sopivan opetuspaketin ja vaihtaa sen tarvittaessa laajempaan opetuspakettiin. Jokaiseen opetuspakettin voit ostaa lisäksi tarvittavan määrän lisäajo-opetusta siten, että olet valmis ajokokeeseen ja liikenteeseen.