RISKIKOULUTUS KURIKKA

Riskien tunnistamisen koulutus on pakollinen koulutus, joka on suoritettava autokoulussa.

Simu RTK 239€

Riskoulutus, ajosimulaattori painotteinen

• 4h RTK verkkoteoriat
  • 1h RTK ajo-opetusta henkilöautolla liikenteessä
  • 3h RTK ajo-opetusta ajosimulaattorilla (liukkaalla, pimeällä ja maantiellä ajamisen opetus)

Ilmoittaudu

RTK 350€

Riskoulutus, enemmän ajo-opetusta autolla

• 4h RTK verkkoteoriat
  • 2h RTK ajo-opetusta henkilöautolla liikenteessä
  • 2h RTK ajo-opetusta ajosimulaattorilla (liukkaalla ja pimeällä ajamisen opetus)
  • Sähköinen oppimateriaali, sisältää teoriakoeharjoittelun

Ilmoittaudu

Tämä on hyvä tietää riskikoulutuksesta

Riskikoulutuksesta käytetään myös nimitystä RTK-koulutus, riskien hallinta tai virallisesti riskientunnistamiskoulutus, joka on koulutuksen tavoitteenakin.

Riskikoulutus on pakollinen kaikille, jotka suorittavat henkilöauton ajokorttia autokoulussa tai opetusluvalla. Koulutukseen sisältyy 4 tuntia teoriaopetusta ja 4 tuntia ajo-opetusta. Opetus tulee olla suoritettuna ennen kuljettajantutkinnon ajokoetta.

Opetuksen tavoitteena on saada tiedot ja valmiudet liikenteen vaaratekijöiden havainnointiin ja tunnistamiseen sekä riskien ennakointiin ja välttämiseen

Teoriaopetuksen aiheet:

1. Liikenneonnettomuudet ja auttaminen liikenneonnettomuudessa